דרמה בוועדת הכספים: טיבי הפסיק דיון על קיצוץ רוחבי באמצע

חברי הכנסת שבו על טענה שעולה, מעת לעת בוועדת הכספים, נגד הכריכה יחד של מטרות שונות באותה העברה תקציבית, כפי שנוהג האוצר פעמים רבות
איתי גדסי No Comments on דרמה בוועדת הכספים: טיבי הפסיק דיון על קיצוץ רוחבי באמצע

ח"כ אחמד טיבי שניהל היום את הישיבה במקומו של היו"ר, ח"כ משה גפני נאלץ להפסיק דיון על קיצוץ רוחבי של 0.7% במשרדי הממשלה, כ- 470 מיליון ש"ח • בדיון נוצר פלונטר של אינטרסים מנוגדים

חברי הכנסת שבו על טענה שעולה, מעת לעת בוועדת הכספים, נגד הכריכה יחד של מטרות שונות באותה העברה תקציבית, כפי שנוהג האוצר פעמים רבות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משבר בדיון בוועדת הכספים: מ"מ יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אחמד טיבי שניהל היום את הישיבה במקומו של היו"ר, ח"כ משה גפני  נאלץ להפסיק דיון על קיצוץ רוחבי של 0.7%  במשרדי הממשלה, כ- 470 מיליון ש"ח, שבין השאר נועד לממן: יישום החלטת הממשלה לפיתוח כלכלי במגזרי המיעוטים (107 מיליון), מענק שנתי לניצולי שואה יוצאי צפון אפריקה (75 מיליון), החלטות ממשלה בנושא שילוב יוצאי אתיופיה, תגבור האבטחה במוסדות חינוך (60 מיליון), תגבור שירותי החינוך הנוצרי (50 מיליון), דחיית פירוק רשות השידור (50 מיליון), אבטחה במזרח ירושלים (41.5 מיליון), מענקים להתיישבות צעירה ביו"ש (15 מיליון). הקיצוץ הוא קיצוץ פלאט בכל משרדי הממשלה.

בדיון נוצר פלונטר של אינטרסים מנוגדים, כאשר חברי סיעת הרשימה המשותפת שתומכים בחלק מהשימושים אינם יכולים להצביע על העברה תקציבית הכוללת גם העברות ליו"ש אך מעוניינים באישורה. מאידך, חברי אופוזיציה אחרים מתנגדים ליעדי הקיצוץ ברווחה, בחינוך, בדיור הציבורי וכד'. ח"כ מיקי לוי אמר "אני מתנגד לקיצוץ, כי יחד עם ה- 0.7% קיצוץ הנוכחי והקיצוץ הצפוי בבסיס התקציב ל- 2017-2018 של 4.5%, זה הופך לקיצוץ שלא הצהירו לגביו בשיעור: 5.2%. שר האוצר עובד עלינו. הקיצוץ המתוכנן בתקציב הרבה יותר גבוה וזו רק ההתחלה".

ח"כ סתיו שפיר אמרה: "אני מתנגדת לקיצוץ במטרות חיוניות כמו הדיור הציבורי לטובת מימון התיישבות בהתנחלויות". מנגד טען ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי: "צביעות של חברי האופוזיציה. ההעברות ליו"ש הן מינוריות ביחס לסכום ההעברה, 470 מיליון ש"ח ומתוכם בסה"כ 15 מיליון ש"ח ליו"ש".

סמוטריץ' קרא לעבר טיבי: "אל תימנעו בהצבעה ואני אצביע בעד. אם אתם תמנעו, מתוך תקווה שבכל-זאת זה יאושר, אני אצביע נגד והקיצוץ והעברת הכספים למטרות שחשובות לכם לא יאושרו".

חברי הכנסת שבו על טענה שעולה, מעת לעת בוועדת הכספים, נגד הכריכה יחד של מטרות שונות באותה העברה תקציבית, כפי שנוהג האוצר פעמים רבות.



0 תגובות